Dzień Pluszowego Misia – scenariusz dla nauczycieli

25 listopada obchodzony jest na całym świecie Dzień Pluszowego Misia. Nie bez powodu ta zabawka ma swoje święto – pluszaki są niezastąpione w chwilach smutku lub radości, można go poprzytulać, zwierzyć mu się z naszych tajemnic (na pewno nikomu nie powtórzy!), zorganizować dla niego przyjęcie lub posadzić w szkolnej ławce i uczyć pisania oraz czytania.

A jaka jest historia pluszowego misia? W 1902 roku prezydent USA Teodor Roosvelt, wybrał się na polowanie, na którym postrzelono małego niedźwiadka. Prezydent, widząc przerażone zwierzę, kazał je natychmiast uwolnić. Jeden ze świadków całego zdarzenia przedstawił tę historię za pomocą rysunku w waszyngtońskiej gazecie. jeden z producentów zabawek tak zainteresował się ilustracja, że wymyślił zabawkę, którą nazwał Teddy Bear – Teddy to zdrobnienie od Teodora, imienia prezydenta, a „bear” znaczy po angielsku po prostu niedźwiedź. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę, a pluszowy miś najlepszym przyjacielem dzieciaków 🙂

Niemal każde przedszkole (a może nawet i każde?) 25 listopada organizuje zajęcia poświęcone właśnie pluszowym misiom. Poniżej mój scenariusz, który zrealizowałam kiedyś z moimi przedszkolami – może okaże się inspiracją dla nauczycieli szukających pomysłu na ten dzień 🙂

Jedna prośba – jeśli się wam spodoba, uznacie go za interesujący lub zechcecie wykorzystać dajcie znać tutaj, na profilu bloga na Facebooku  lub zajrzyjcie na Instagram agaidzieciaki:) Będę wtedy wiedziała, czy dzielić się kolejnymi rzeczami i ktoś w ogóle z tego korzysta!

Będzie mi też bardzo miło, jeśli udostępnicie wpis i polecicie mnie innym.

DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA- SCENARIUSZ UROCZYSTOŚCI

Cele główne:

  • stwarzanie sytuacji sprzyjających kontaktowi z literaturą dziecięcą
  • integrowanie grupy przedszkolnej

Cele szczegółowe:

– dziecko prezentuje swojego misia przed grupą, pokonuje nieśmiałość

– rozwiązuje zagadki słowne na temat misiów z bajek i baśni

– wymienia znane sobie misie z bajek, książek

– posługuje się określeniami dotyczącymi położenia przedmiotów w przestrzeni: na, pod, obok, za, przed

– aktywnie uczestniczy w zabawach, czerpie z nich radość

– przestrzega ustalonych zasad zabawy

Przebieg zajęć:

1.      Parada naszych misiów– wypowiedzi dzieci

Dzieci prezentują swojego misia przyniesionego z domu, przedstawiają go nadanym imieniem, opowiadają krotko o swojej zabawce (skąd go mają, w co się z nim bawią, gdzie ma swoje miejsce, za co go lubią).

 2.      „Uwaga, pszczoła!”- zabawa przy muzyce

Przy wesołej muzyce dzieci tańczą wraz ze swoimi misiami. Na pauzę i hasło „uwaga, pszczoła” stają bez ruchu.

 3.      „Co potrafi miś?”- zabawa doskonaląca położenie przedmiotów w przestrzeni

Każde z dzieci ma do swojej dyspozycji krzesełko. Dzieci wykonują zadania zgodnie z wypowiadanymi przez nauczyciela zdaniami, np. miś siedzi na krześle, miś siedzi pod krzesłem, miś chodzi wokół krzesła, miś leży obok krzesła.

 4.      „Misie z bajki”– zagadki słowne

Dzieci rozwiązują zagadki słowne czytane przez nauczyciela, wymieniają misie ze znanym bajek i baśni, wskazują je na ilustracjach i obrazkach zgromadzonych w sali.

5.      „Kubuś Puchatek”- uważne słuchanie czytanego tekstu literackiego

Nauczyciel czyta dzieciom bajkę z cyklu „Kubuś Puchatek”. Dzieci uważnie słuchają tekstu, opowiadają własnymi słowami jego treść, odpowiadają na pytania nauczyciela.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *